Rødbedesuppe med ingefær og kokosmælk

Rødbedesuppe med ingefær og kokosmælk

Rødbedesuppe med ingefær og kokosmælk. Det er virkelig koldt ude i disse dage og jeg har haft lyst til suppe i nogle dage nu.

Rødbedesuppe med ingefær og kokosmælk

Jeg lavede forleden denne suppe, som består af karrypasta, kokosmælk og rødbede. Rødbede er måske en lidt speciel ingrediens i sådan en suppe her, men smagen bliver SÅ god og så havde jeg køleskabet fyldt med rødbeder, som snart skulle bruges. Rødbeder er nemlig sunde og så er de  virkelig billige lige nu – så brug dem endelig i suppe også.

Jeg har valgt at blende suppen, så den får den fineste røde farve. Herhjemme spiste vi suppen med en  nybagt bolle til, men man kan sagtens komme nudler, kikærter eller andet i.

Suppen her gav en stor gryde fuld. Alt efter hvad I spiser til, vil jeg tænke at der er til 4 personer. Den smager faktisk bedre af at have stået i køleskab en nat, så får den en mere kraftig smag – så lav endelig portionen så stor, at der også er til dagen efter. Derudover kan den sagtens fryses, så der er til nem aftensmad en anden dag.

Hvis du, som jeg, har en masse rødbeder liggende i køleskabet, så kan du også prøve at lave denne: Vegetarisk borscht – suppe med rødbede og Rødbedehummus.

Opskriften er forresten vegansk, altså lavet uden mælkeprodukter.

Nu til opskriften på asiatisk rødbedesuppe med kokosmælk:

Rødbedesuppe med kokosmælk og ingefær

Vær den første til at bedømme!
Antal: 4 portioner

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 15 minutter
Tilb. tid 30 minutter

Ingredienser

  • 1 løg
  • 3 fed hvidløg
  • 2 x 2 cm frisk ingefær
  • 2 tsk. rød karrypasta (måske mere)
  • 400 g rødbeder
  • 4 dl vand (gerne med 1 grøntsagsboullion-terning i)
  • 1 dåse kokosmælk
  • 1 spsk. soyasauce
  • salt
  • saft af 1 lime

Sådan gør du

  • Skær løg i tern, hvidløg og ingefær i små stykker. Du behøver ikke at hakke det for fint, for suppen skal blendes.
  • Kom løg, hvidløg og ingefær i en gryde med olie. Tilsæt karrypasta. Lad det stege lidt.
  • Skræl rødbederne og skær dem i tern. Kom dem i gryden.
  • Tilsæt vand og kokosmælk.
  • Lad suppen koge til rødbederne er møre.
  • Blend suppen og kom den tilbage i gryden.
  • Smag til med soyasauce, salt og lime (den kræver en del, pga. den søde rødbede)
  • Spises med nudler, forårsløg eller en nybagt bolle.
  • Velbekomme!
Hvad synes du om opskriften?
Vær den første til at bedømme!

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!
 

Du er også meget velkommen til at følge med på min instagramprofil. Her deler jeg endnu flere madbilleder og billeder fra min hverdag. Du er også velkommen til at skrive en kommentar herunder, hvis du har spørgsmål eller feedback til opskriften. Hvis du laver min mad, vil jeg elske at se et billede af det på instagram.

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

2 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. Det lyder som en lækker suppe – og hvor er det flotte billeder! Er helt vild med det øverste billede. Så fint!