Hvid bønnecreme med rosmarin, ost og hvidløg. Denne bønnecreme er det perfekte smørrelse i sandwiches – men fungerer også godt som en slags vegetarisk pålæg.

Opskrift på bønnecreme

Opskriften herunder er utrolig nem at lave og smager fantastisk. Hvis du køber bønner på dåse, kan du trylle denne bønnecreme frem på cirka 10 minutter. Du skal blot bruge en minihakker eller en foodprocessor, så du kan blende din bønnecreme.

Hvid bønnecreme

Hvid bønnecreme

Vær den første til at bedømme!
Antal: 2 små glas

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter

Ingredienser

  • 240 g butterbeans (1 dåse)
  • 2 spsk. olivenolie
  • 1 stk. løg
  • 1 fed hvidløg
  • 2 spsk. vand
  • 1 håndfuld frisk rosmarin
  • 1 tsk. citronsaft
  • 25 g hård ost (vesterhavsost eller parmesanost)
  • salt

Sådan gør du

  • Start med at skylle bønnerne grundigt.
  • Hak løg og hvidløg groft. Steg det på en pande med olie. Lad det derefter køle af.
  • Blend alle ingredienserne sammen i en minihakker.
  • Smag til med citron og salt.
  • Kom på små glas og opbevar i køleskabet. Velbekomme!
Hvad synes du om opskriften?
Vær den første til at bedømme!

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Følg også gerne med på instagram, hvor jeg deler flere madbilleder.

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

4 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. Sikke et lækkert tip! Jeg er hjemme hos mine forældre i jylland og det er lidt svært med mad som hele familien har lyst til, så jeg overvejer at foreslå tapas en aften – der kan alle jo få lidt af hvert! Og der vil jeg da lave denne bønnecreme som alternativ til hummus og pesto! Tak for tippet 😀

    Anna

  2. UHM!!! Ser lækkert ud! Minder den om bønnecremen fra Langhoff og Juul? Den er jeg sygeligt forelsket i 😉