Tahindressing

Tahindressing – skøn dressing lavet af tahin, citron, hvidløg og vand. Efter vi er kommet hjem fra Barcelona, har jeg virkelig haft lyst til at gå i køkkenet. Derfor brugte jeg min søndag eftermiddag på at lave ovnbagte butterbeans-deller, tahindressing og banankage.

Tahindressing

Det er længe siden at jeg sidst har lavet tahindressing. Faktisk søgte jeg lidt på bloggen og fandt ud af, at jeg sidst har lavet det i 2013. Da tahin er noget jeg altid har i mit køleskab, skulle jeg da afprøve den skønne dressing igen.  Jeg bruger normalt tahin i min hummus, men denne dip er et godt alternativ.

Læs også: edamamehummus og avocado-hummus

Jeg kan bedst lide de helt lyse versioner af tahin, men prøv dig frem. Jeg spiser dressingen som tilbehør til falafler eller som dressing til salat.

Tahindressing

Tahindressing

Vær den første til at bedømme!
Antal: 1 skål

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
0 minutter

Ingredienser

  • 2 spsk lys tahin
  • 1 lille fed hvidløg (hakket)
  • lidt salt
  • saft af ½ citron
  • lidt friske koriander (hakket)
  • ½ dl vand

Sådan gør du

  • Kom alle ingredienserne i en minihakker eller bland ingredienserne i en skål.
  • Smag til med salt og citron.
  • Velbekomme.
Hvad synes du om opskriften?
Vær den første til at bedømme!

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Tahindressing

Tahindressing

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

11 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. Jeg vil prøve på at være lidt mere præcis 😛 Jeg læste,at der findes to forskellige tahin slags – ristet (den mørke) og uristet (den lyse). Jeg spørger,fordi jeg har det svært ved at finde den lyse slags. Hvilken af dem bruger du? Kan du anbefale noget du bruger? 🙂

  2. Ja,jeg synes også, at de mørke er alt for bitre. Næste gang prøver jeg den fra Rema ;-).

  3. Hej Stinna.
    Hvor er opskriften på butterbeans-deller blevet af? – synes de ser spændende ud
    Vh. Susanne