Pizzasauce

Pizzasauce – min bedste opskrift på pizzasauce med tomat, olivenolie, hvidløg og en masse smag. Noget af det bedste jeg ved, er en god hjemmelavet pizza. Jeg kan bedst lide min pizza uden for meget fyld og derfor er det ekstra vigtigt, at tomatsaucen smager af noget. Min opskrift på pizzasauce er simpel og der skal ikke noget overraskende i, men derfor vil jeg alligevel gerne dele den med jer.

Opskrift på nem pizzasauce

Da jeg var på madkursus i italien lærte jeg, at en god sauce til pizza indeholder olivenolie. Så det er der selvfølgelig også i min variant. Da jeg bagte pizza til min familie, efterspurgte min farmor særligt opskriften på min sauce. Så den får I også her. Pizzasovsen er fyldt med smag, er nem at lave og så kan den sagtens laves dagen i forvejen – og fryses ned. Den er lavet af hakkede tomater, tomatpuré, hvidløg, oregano, olivenolie, lidt æblecidereddike, sukker og salt. 

Opskriften på nem tomatsauce rækker til 2 pizzaer:

Pizzasauce

4 fra 10 bedømmelser
Denne opskrift er min bedste opskrift på pizzasauce. Fyldt med smag.
Antal: 2 stk.

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 15 minutter

Ingredienser

  • 1 stk. dåse hakkede tomater
  • 1 tsk. tomatpuré
  • 1 fed hvidløg
  • 1 tsk. oregano / eller timian
  • 3 spsk. olivenolie
  • 1 spsk. æblecidereddike ((kan erstattes af alm. eddike))
  • 1 tsk. sukker
  • ½-1 tsk. salt
  • lidt chili (kan undlades)

Sådan gør du

  • I en gryde kommes tomat, tomatpuré, oregano, olivenolie, sukker, æblecidereddike og salt.
  • Hak hvidløg og chili fint. Kom det herefter i gryden.
  • Lad saucen småkoge i 5 minutter. Men den bliver endnu bedre, hvis den simrer et par timer. Så lav den gerne i god tid. Kom den derefter på pizzaen i et lidt tyndt lag.
  • Jeg toppede min pizza med rødløg, mozzarella og parmesan.
  • Velbekomme!
Hvad synes du om opskriften?
4 fra 10 bedømmelser

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Hjemmelavet pizzasauce

Selvom jeg allerbedst kan lide en hjemmelavet pizzasauce, så kan en købt pizzasauce også sagtens bruges på pizza. Desværre synes jeg ofte at smagen kan være lidt kedelig, men med lidt hjælp bliver den ganske udemærket. Prøv at tilsætte lidt af ovenstående ingredienser – så får den meget mere smag. Måske I har en anden måde at lave pizzasovs på – så del den gerne i kommentarfeltet. Opskriften på min nemme pizzadej er lige her.



Du er også meget velkommen til at følge med på min instagramprofil. Her deler jeg endnu flere madbilleder og billeder fra min hverdag. Du er også velkommen til at skrive en kommentar herunder, hvis du har spørgsmål eller feedback til opskriften. Hvis du laver min mad, vil jeg elske at se et billede af det på instagram.

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

16 kommentarer

4 from 10 votes (8 ratings without comment)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. Hej Stinna. Endnu en af dine fantastiske opskrifter, som jeg må prøve! Ved du om man evt kan gemme saucen på køl i en glaskrukke og hvor længe?

  2. Tak, den vil vi prøve
    Hvis det en dag bliver nødvendigt, kan jeg anbefale den økologiske pizzasauce fra Rema 1000

  3. God opskrift, kan dog anbefale at stege løg, hvidløg, eddike, sukker, olivenolie og lidt chilli inden man blender det sammen med tomat og tørret/friske urter til Aller sidst så det ikke bliver bittert i sovsen.

  4. 5 stars
    Jeg kommer tilbage til denne opskrift hver gang jeg skal lave pizza. Det ekstra bid fra æblecidereddiken er fantastisk.
    Jeg lader den typisk koge ind i et par timer, for at få en tykkere konsistens. Og så laver jeg typisk flere portioner af gangen. Den tåler sagtens at komme på frokost.

  5. 5 stars
    Verdens bedste pizza sauce… jeg laver gerne en KÆMPE grydefuld og fryser det ned i små portioner, så det lige er til at tage op, når vi bliver pizza lækker sulten..

  6. Vil bare melde mig i koret, det er vist på 3. år jeg kun kører på denne pizzasauce. Jeg laver også lidt ekstra som jeg fryser ned i små glas. I dag havde jeg ikke mere æbleeddike og så kom der altså et skvat balsamico i i stedet for… det gjorde den ikke ringere.

    Billedet af din pizza er også smukt og en reminder om at vi ikke skal overfylde vore pizzaer, de skal bare være enkelte. Jeg glemmer det lidt i skyndingen nogle gange 🙂