Tidligere har jeg her på bloggen delt opskriften på hindbær-chia marmelade, men i dag vil jeg dele opskriften på hindbær-chia kompot, som er perfekt ovenpå yoghurt.
Jeg spiser denne hindbær-kompot ovenpå skyr, sammen med en músli. Jeg har flere opskrifter her på bloggen på hjemmelavet musli, men især en variant banangranola er en af mine yndlings.

Hindbær chia-kompot
Antal: portioner
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 1 pose frosne hindbær (250 g)
- 1,5 dl vand (lidt mere vand, for en tyndere kompot)
- 1 spsk. honning (jeg kan godt lide det en smule surt, så tilsæt måske lidt mere)
- ½ tsk. kanel
- ½ tsk. vanillepulver (eller 1/2 vanillestang)
- 2 spsk. chiafrø
Sådan gør du
- Kog hindbær, vand, honning, kanel og vanille sammen.
- Når halvdelen af væsken er væk, tages gryden af varmen.
- Smag til, hvis du ønsker en sødere variant, så tilsæt nu lidt mere honning.
- Lad det køle af.
- Når det er kølet af, tilsættes de 2 spsk chiafrø og marmeladen røres godt rundt.
- Kommes på din yndlings yoghurt.
- Kom på glas og sæt på køl. I køleskabet suger chiafrøene den overskydende væske. Så tilsæt evt. mere væske, hvis det skal bruges på yoghurt.
- Opbevares på køl.
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!









