Grød med sommerbær

Grød med sommerbær

Lige før weekenden lavede jeg denne lækre grød med sommerbær og en klat creme fraiche.

Grøden er egentlig en almindelig havregrød, men er kogt sammen med nogle af de skønne sommerbær jeg havde i fryseren. Jeg har allerede fået plukket en smule i år, men satser på at få fyldt fryseren her i august/september. Kirsebær og ribs fik jeg plukket i juli, så nu mangler jeg brombær, havtorn og aroniabær. Hvis du ikke selv har fået plukket bær, så kan du selvfølgelig bruge friske bær eller bær fra frost – jeg kan bare godt lide at tulle rundt i gummistøvler og plukke bær til fryseren, som jeg så synes smager ekstra godt i en smoothie til vinter.

Grød med sommerbær - lyserød havregrød

Vær den første til at bedømme!
Antal: 2 personer

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 10 minutter

Ingredienser

  • 2 dl havregryn (jeg brugte de grovvalsede)
  • 2 dl vand
  • 2 dl mælk (mandelmælk gør grøden ekstra lækker)
  • lidt salt
  • 1 spsk. sødt (agavesirup, honning)
  • evt. et drys vaniljepulver
  • 3 dl bær (jeg brugte en blanding af kirsebær, ribs og hindbær)

Topping

  • creme fraiche / soya fraiche
  • ekstra bær
  • lidt sirup

Sådan gør du

  • I en gryde kommes havregryn, vand, mælk, salt, sødt og eventuelt vaniljepulver.
  • Lad det koge lidt.
  • Tilsæt bær og lad grøden koge færdige.
  • Grøden spises med creme fraishe, bær og lidt sirup.
  • Velbekomme.
Hvad synes du om opskriften?
Vær den første til at bedømme!

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Grød med sommerbær

Grød med sommerbær

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

4 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. Det ville være dejligt hvis der stod noget om kalorieindholdet i dine opskrifter…

    • Hej 🙂 Jeg tæller ikke kalorier, så det er ikke noget jeg kommer til at gøre ved mine opskrifter 🙂
      Der findes dog forskellige programmer, som man kan bruge til det.