
Bønnepasta med avocado-feta creme – skøn og nem vegetarisk pastaret. Forleden delte jeg et billede af en livret på instagram, som fik flere til at spørge efter opskriften på retten. Den vil jeg derfor dele med jer her. Faktisk er det en ret som jeg laver meget ofte og den er allerede her på bloggen, blot i en anden version.
Normalt laver jeg opskriften med quinoa, men denne gang forsøgte jeg mig med bønnepasta – det smagte virkelig skønt! Retten er virkelig cremet, smagsfuld og mætter godt.

Bønnepasta med avocado-feta creme
Antal: personer
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 100 g bønnepasta (rå vægt (købes i større supermarkeder))
- 2-3 stk. små avocadoer
- 1 stk. rødløg
- 1 stk. peberfrugt
- 1 stor håndfuld frisk spinat
- 2 fed hvidløg
- Feta (jeg bruger den man selv skærer)
- 1 spsk. citronsaft
- salt
- 10 stk. cherrytomater
Sådan gør du
- Kog pasta efter anvisning på posen.
- Kom avocado, salt, citron og hvidløg i en minihakker/blender.
- Blend til det er en ensartet masse. Smag til med salt og citron.
- Skær tomater, peberfrugt, rødløg og feta i små stykker.
- Bland grøntsagerne, spinat og avocado-cremen og kom feta i.
- Når pastaen er kogt, skal den køle af. Jeg kommer det hurtigt under den kolde vandhane.
- Bland pastaen sammen med de andre ingredienser. Så er det klart til at spise.
- Velbekomme.
Tips
( + EN REST TIL FROKOST)
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!









Det ser virkelig lækkert ud! Det må prøves 🙂 hvor meget feta bruger du? 🙂
Tak 🙂 Nok 50-100g.
Virkelig lækker opskrift! Hvis du har lyst til lidt variation har jeg fundet en anden version, som også er vildt lækker 🙂 i stedet for at putte stykker af feta i, så blend det sammen med avocadoen (ca 100-125gr) og tilsæt soltørrede tomater i stedet for friske plus spinat og peberfrugt og så ristede pinjekerner på toppen. Haps!
Rødløgene er selvfølgelig også stadig i 😉 tak for lækker inspiration!
Det lyder virkelig lækkert – det må jeg prøve 🙂