
Det slog mig forleden, at jeg endnu ikke har delt en opskrift med blommer herinde på bloggen. Det er for galt og jeg har derfor et par opskrifter i ærmet til jer – for blommer smager altså virkelig godt! Både i det søde køkken, men også i mad som i denne blommesalat.

Nu til opskriften.
Hvis du ikke kan finde modne blommer, så kan andre frugter også bruges – måske æbler eller nektariner kunne være lækkert heri. Soyamandlerne er nogle jeg har delt herinde før og jeg kan anbefale at lave en stor portion – de kan nemlig fint holde sig i en lufttæt beholder – hvis du ikke får spist dem alle som snack.

Blommesalat med feta og perlebyg
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 1 dl perlebyg eller perlespelt (ukogt)
- ½ rødløg
- 1 stor håndfuld frisk spinat
- 6 blommer
- 100 g fetaost / salatost
dressing:
- 2 spsk. olivenolie
- saft af 1 citron
- salt
- peber
soyamandler:
- 1 dl mandler
- 2 spsk soyasauce
Sådan gør du
- Kog perlebyg i en gryde med vand.
- Hak rødløg fint.
- Bland rødløg, spinat, blommer skåret i kvarte og feta.
- Når perlebyg er kogt, skylles de med koldt vand og kommes i skålen.
- I en lille skål blandes dressingen og hældes over salaten.
- På en pande kommes mandler og soyasauce. Varm det ved høj temperatur, til soyaen er trængt ind i mandlerne.
- Top salaten med soyamandler.
- Velbekomme!









Sommersalaten ser virkelig god ud, og så der en masse gode ting i, mums!
Hav en dejlig torsdag.