
Inden du rynker på næsen af vaflerne, så vil jeg skynde mig at sige, at min kæreste faktisk var ret vild med dem. Han synes ikke de smagte for meget af græskar og jeg især de er gode med chokolade på. De er ikke sådan sukker-sprøde, men er alligevel sprøde i kanten og ellers dejligt bløde.
Jeg fik 3 vafler ud af denne opskrift, men jeg lavede dem måske også lidt store. De blev spist med mørk chokolade på og toppet med friske hindbær.
Nu til opskriften på vafler med græskar:

Vafler med græskar
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 200 g græskar (bagt)
- 3 æg
- 100 g havregryn
- 2 spsk. rismel (eller andet fint mel)
- 1 tsk. kanel
- 3 spsk. agavesirup
- saft af 1/2 appelsin
- ét drys salt
- lidt vanilje (kan undlades)
- 1 tsk. bagepulver
Sådan gør du
- Start med at fjerne skrællen på græskaret. Skær græskaret i små tern og kom det i en ovn ved 200 grader. Bag det til det er mørt.
- Imens kommes æg, havregryn, rismel, kanel, agavesirup, appelsinsaft, salt, vaniljepulver og bagepulver i en blender eller minihakker. Blend det, til det har en ensartet konsistens.
- Tilsæt græskar og blend det sammen med dejen.
- Tænd vaffeljernet og kom kokosolie (eller en anden olie) på begge plader.
- Bag vaflerne til de er gyldne.
- Serveres med chokolade og friske bær.
- Velbekomme.
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!
Psst. Du er også velkommen til at følge med på min 






