Græskar bygotto

Græskar bygotto Jeg har tidligere lavet en græskar-speltotto her på bloggen. Jeg har lavet opskriften igen, men justeret lidt i den. Jeg har valgt at bruge byg istedet for spelt. Så hvis du mangler en lækker efterårs-ret til aftensmad, så skal du helt bestemt prøve denne. Du kan sagtens lave denne ret uden parmesan, men det smager altså helt fantastisk med.

Herunder finder du opskriften på denne bygotto med græskar og parmesan.

Min tidligere opskrift finder du her.


 GRÆSKAR BYGOTTO (2-3 PERSONER) 

1 hokkaido-græskar

1 rødløg

2 fed hvidløg

2 dl bygkorn

1,5 dl hvidvin

5 dl bouillion-vand

50g parmesan

1-2 tsk citronsaft

salt

peber

  1. Skær græskaret over i to dele. Fjern kernerne.
  2. Bages i ovnen ved 200g i 20-30 minutter.
  3. Kom olie i en gryde, sammen med finthakket rødløg og hvidløg. Steges i et par minutter, til løgene er klare.
  4. Tilsæt bygkorn og lad dem stege et minut.
  5. Tilsæt hvidvin og lad det koge ind.
  6. Kom bouillion-vand i lidt ad gangen.
  7. Når græskar er færdigt, tages det ud af ovnen og ‘kødet’ skrabes ud med den ske.
  8. Når bygkornene næsten er kogt færdigt, tilsættes græskar og parmesan.
  9. Smages til med citron, salt og peber.
  10. Græskar bygotto

 

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

3 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

  1. Hej Maria. Jeg vil da lige kigge forbi din side med knæk cancer. Begge mine forældre har haft kræft, så det kunne sagtens have interesse.
    Hav en god dag 🙂