Den bedste rabarberkage – som samtidig er utrolig nem at lave. Denne rabarberkage er helt simpel og med rabarber i fokus. Smagen er god og den kan laves på næsten ingen tid.

Opskrift på den bedste rabarberkage
Er du også vild med rabarberkage? Så prøv også gerne denne. Denne rabarberkage er helt simpel og er bagt uden marcipan og hvid chokolade. Den er derfor perfekt for dig, som bare gerne vil bage en simpel og nem kage. Men lad jer ikke narre af den simple ingrediensliste – kagen smager alligevel helt fantastisk!

Den bedste rabarberkage
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 3 stk. æg
- 150 g sukker
- 75 g brun farin
- 3 tsk. vaniljesukker
- 125 g smeltet smør
- 1 tsk. bagepulver
- 150 g hvedemel
Fyld
- 200 g rabarber, i helt tynde skiver
- perlesukker
Sådan gør du
- Tænd ovnen på 200 grader (over- og undervarme).
- Kom æg, sukker, brun farin og vaniljesukker i en skål. Pisk det sammen – bare med et piskeris.
- Tilføj øvrige ingredienser og rør det sammen.
- Fordel rabarber (gem 50 gram) og vend det sammen.
- Fordel dejen i en springform beklædt med bagepapir.
- Fordel de sidste 50 gram rabarber på toppen.
- Bages midt i ovnen i cirka 30 minutter. Hold øje med kagen – den må endelig ikke få for længe.
- Lad den køle af og spis den med creme fraiche eller flødeskum.
Tips

Du er også meget velkommen til at følge med på min Instagram, hvor jeg deler endnu flere madbilleder.








Virkelig, virkelig lækker og nem kage, som blev spist rub og stub!
Kunne ikke se hvornår perlesukkeret skulle tilsættes, så endte med at drysse det ovenpå til sidst, da det fik op for mig det ikke var kommet i kagen. Ved ikke om det også var meningen, men det fungerede heldigvis fint
Hvor dejligt! Tak for det 🙂
Det skal bare drysses på til sidst inden bagning. Og så en smule bagefter, hvis man har lyst.
Meget lækker kage – jeg tænker også den vil smage godt med blommer og æbler. Det er første gang jeg har bagt den – men det bliver absolut ikke sidste gang og den er jo rimelig nem at gå til – så tak for den.
Hvor dejligt! Tusind tak for tilbagemeldingen 🙂