Sundere bounty bars

bounty

Før jeg tog på ferie, hyggede jeg med min søde veninde Tine. Udover at nørde lidt med blog, så lavede vi disse lækre sunde bounty bars. Jeg er som før nævnt helt vild med kokos og har planlagt, at jeg snarest skal have prøvet en bounty-kage.

Hvis du også er vild med kokos og især bounty, men gerne vil afprøve en sundere opskrift, så prøv denne. De er nemme at lave og smager virkelig skønt. Her er opskriften på sundere bounty bars:


Opskrift på sundere bounty bars:

250g kokosmel

2,5 dl kokosmælk

3 spsk kokosolie

10-15 dadler eller 3 spsk honning

200g mørk chokolade til overtræk

  1. Dadlerne skal først pureres. Kom dem i kogende vand inden, hvis dine dadler er for hårde.
  2. Kom kokosmel, kokosmælk, kokosolie og dadelpuré i en gryde og varm blandingen indtil kokosolien er smeltet. Rør det godt sammen.
  3. Fordel massen i en form med bagepapir. Tryk det godt sammen.
  4. Sættes i fryseren til det er hårdt – ca. 1 time.
  5. Skær dine bounty bars ud og overtræk med smeltet chokolade.
  6. Opbevares på køl indtil servering.

bounty

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

24 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

  1. Er der en speciel grund til at dadlerne skal blandes med kogende vand. Kan man ikke blot purere dem med kold/lunken vand? 😉

  2. Nøj, de ser lækre ud! Skal helt sikkert prøves 😀

    Kan man bruge light kokosmælk? Og andre typer olie end kokosolie?

    • Tak skal du have – de er virkelig også lækre.
      Jeg ved ikke om man kan bruge light, har aldrig prøvet at bruge light kokosmælk. Men jeg vil næsten mene at det er ærgerligt 🙂 Jeg har ikke prøvet med andre olier, men en anden smagsneutral olie vil sikkert kunne gå an.

  3. Uhhm jeg elsker bounty især fordi det indholder to af mine favoritter; Kokos og chokolade. What’s not to love 😀 Jeg må vidts lige teste disse.

    Mvh. Michelle-Marie

    • Det er nemlig også to af mine yndlings ingredienser – sammen med banan og chokolade!
      Hav en god dag 🙂

    • Hej Anette – jeg tror det skal i sammen med de andre ingredienser i gryden. Men jeg har ikke selv forsøgt mig med honning 🙂

  4. Hej Stinna
    De ser meget lækre ud, og denne opskrift skal klart bruges.
    Hvilken kokosmælk bruger du. Bruger du den fra dåse eller karton?

    Mbh

  5. Kan ikke helt se det sunde i dem? Der er over 3000 kalorier og MEGA meget fedt i.

    • Jeg kategoriserer dem som sundere – men nej, de er bestemt ikke kaloriefattigere eller slankende 🙂 Men indeholder andet end almindeligt hvidt sukker.

  6. Hej Stinna
    Jeg har prøvet og lave dem og hvordan får du chokolade på dem. Mit chokolade blev så træls at arbejde med da jeg prøvede at putte barerne derned i. Hvordan gør du det ? 🙂

    • Hej, nu er det desværre længe siden at jeg har lavet dem. Men mener at jeg har dem på en gaffel og holder dem hen over gryden – og hælder chokolade over dem med en ske 🙂 Hvis det giver mening.