Hytteost-hapsere med chokolade

Hytteost-hapsere er lækre, små hapsere med hytteost, æg, chokolade og lidt mel. De er geniale til madpakken eller den lille sult.

Opskrift på hytteost-hapsere

Disse hapsere med hytteost minder mest som en kombination mellem chokoladeboller og pandekager. De er fyldt med protein og smager rigtig skønt. Herhjemme spiser vi dem som de er, men de kan også sagtens spises med smør på.

De er lavet med inspiration fra mine proteinboller med chokolade og proteinboller med hytteost. Disse er dog fladere og mere lette i konsistensen.

Hytteost-hapsere

Hytteost-hapsere med chokolade

Vær den første til at bedømme!
Opskriften rækker til 8-10 stk.
Antal: 10 stk.

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 15 minutter
Tilb. tid 20 minutter

Ingredienser

  • 400 g hytteost (med 4% fedt)
  • 3 stk. æg
  • 150 g hvedemel
  • 2 tsk. bagepulver
  • 1 drys salt
  • 100 g mørk chokolade (gerne 85%, grofthakket)

Sådan gør du

  • Start med at tænde ovnen på 200 grader varmluft.
  • Kom hytteost og æg i en blender. Blend det sammen til en helt glat masse. Hæld det i en skål.
  • Tilsæt de øvrige ingredienser og rør det godt sammen.
  • Placer cirka 4 klatter på en bageplade beklædt med bagepapir. Det flyder meget ud, så jeg vil anbefale at bage 4 ad gangen på hver bageplade.
  • Bages midt i ovnen i 15-20 minutter. Hold øje med dem, der er forskel på ovne.
  • Lad dem køle af og spis derefter.
Hvad synes du om opskriften?
Vær den første til at bedømme!

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Du er også meget velkommen til at følge med på Instagram, hvor jeg deler endnu flere madbilleder.

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

8 kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




    • Jeg har dem på køl og i cirka 4-5 dage. En anden her i kommentarfeltet har erfaring med at fryse dem 🙂

  1. Hej Stinna. Hvordan bør man opbevare dem når du er færdigbagte, og hvor længe vil du estimere at de kan holde sig? Tak for en masse lækre opskrifter

  2. Super lækker og nem at lave. Konsistensen minder lidt om en fugtig vandbakkelse – mums!
    Har også frosset dem ned, og de tøs hurtigt op i mikroovnen til samme konsistens.
    Bliver min go to snack i barslen! Tak