Hytteost-hapsere er lækre, små hapsere med hytteost, æg, chokolade og lidt mel. De er geniale til madpakken eller den lille sult.

Opskrift på hytteost-hapsere
Disse hapsere med hytteost minder mest som en kombination mellem chokoladeboller og pandekager. De er fyldt med protein og smager rigtig skønt. Herhjemme spiser vi dem som de er, men de kan også sagtens spises med smør på.
De er lavet med inspiration fra mine proteinboller med chokolade og proteinboller med hytteost. Disse er dog fladere og mere lette i konsistensen.

Hytteost-hapsere med chokolade
(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)
Ingredienser
- 400 g hytteost (med 4% fedt)
- 3 stk. æg
- 150 g hvedemel
- 2 tsk. bagepulver
- 1 drys salt
- 100 g mørk chokolade (gerne 85%, grofthakket)
Sådan gør du
- Start med at tænde ovnen på 200 grader varmluft.
- Kom hytteost og æg i en blender. Blend det sammen til en helt glat masse. Hæld det i en skål.
- Tilsæt de øvrige ingredienser og rør det godt sammen.
- Placer cirka 4 klatter på en bageplade beklædt med bagepapir. Det flyder meget ud, så jeg vil anbefale at bage 4 ad gangen på hver bageplade.
- Bages midt i ovnen i 15-20 minutter. Hold øje med dem, der er forskel på ovne.
- Lad dem køle af og spis derefter.

Du er også meget velkommen til at følge med på Instagram, hvor jeg deler endnu flere madbilleder.








Hvor lang tid kan de mon holde sig? Og skal de opbevares på køl? 🙂
Jeg har dem på køl og i cirka 4-5 dage. En anden her i kommentarfeltet har erfaring med at fryse dem 🙂
Hej Stinna. Hvordan bør man opbevare dem når du er færdigbagte, og hvor længe vil du estimere at de kan holde sig? Tak for en masse lækre opskrifter
Tak! 🙂
Jeg har dem i køleskabet i cirka 5 dage tror jeg. En anden her i kommentarfeltet har erfaring med at fryse dem ned 🙂
Mon man kan bage dem k muffin forme så de ikke flader ud?
Det tror jeg godt. Men det har jeg desværre ikke forsøgt mig med 🙂
Super lækker og nem at lave. Konsistensen minder lidt om en fugtig vandbakkelse – mums!
Har også frosset dem ned, og de tøs hurtigt op i mikroovnen til samme konsistens.
Bliver min go to snack i barslen! Tak
Ej hvor skønt! Tak for tilbagemeldingen 🙂