Chokoladeboller med hytteost

Chokoladeboller med hytteost er lækre, bløde og nemme boller med chokolade og hytteost. De er lavet med æg, hytteost og hvedemel – og skal slet ikke hæve. De er gode til dig, som gerne vil spise lidt mere protein.

Opskrift på chokoladeboller med hytteost

Måske har du tidligere set min opskrift på lækre Proteinboller med hytteost. Men her er en udgave, som er blødere i konsistensen og som minder lidt mere om en almindelig bolle. De er i hvert fald godkendt af både store og små herhjemme! De hæver ikke helt så meget som almindelige boller, men lidt hæver de i ovnen.

Chokoladeboller med hytteost

Chokoladeboller med hytteost

5 fra 2 bedømmelser
Antal: 9 stk.

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Forb. tid 10 minutter
Tilb. tid 17 minutter

Ingredienser

  • 4 stk. æg
  • 200 gram hytteost (4% fedt)
  • 100 gram chokolade (grofthakket)
  • 2 tsk. bagepulver
  • 1 tsk. vaniljesukker
  • 200 gram hvedemel

Sådan gør du

  • Start med at tænde ovnen på 200 grader varmluft.
  • Kom æg og hytteost i en blender. Blend det helt fint sammen.
  • Hæld det i en skål. Tilsæt de øvrige ingredienser og rør det godt sammen.
  • Fordel dejen som 9 klatter på en bageplade beklædt med bagepapir.
  • Kom en smule vand på hænderne og glat overfladen ud.
  • Bag chokoladebollerne i cirka 17 minutter, til de er gyldne og virker færdige.
  • Lad dem køle af og spis dem med smør på eller bare som de er.
Hvad synes du om opskriften?
5 fra 2 bedømmelser

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

Du er også meget velkommen til at kigge forbi på min Instagramprofil, hvor jeg deler endnu flere madbilleder.

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

10 kommentarer

5 from 2 votes

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. 5 stars
    De er så lette at lave og smager virkelig godt, perfekt som en snack i madpakken

  2. Altså noget er helt galt med den opskrift. Det hele flyder ud i en stor pærevælling på bagepladen, når de har været i ovnen et øjeblik? Jeg har prøvet at justere i melet og lige lidt hjælpe det?

    Jeg har forsøgt 3 gange nu. Og hver gang endt med en “bradepandekage” og ingen boller

      • Jeg oplever præcis det samme. Her bliver det bare en flad klat som en cookie. Jeg har lavet den en gang i mufftinsforme for at få den til at holde formen og så hæver de op en en mærkelig spids der så falder uden for formen. Det bliver ret tørt kan jeg afsløre. Jeg har brugt Karolines økologiske hytteost på 4% – kan det være derfor?

        • Ej det er så underligt. Jeg bager dem virkelig ofte, så kan slet ikke se, hvori fejlen skulle ligge. Øv!

  3. 5 stars
    De bliver flade men super lækre. Skal de op bestes i køleskabet efterfølgende?