Bananis – den nemmeste is af frosne bananer og chokolade

bananis-2

Bananis – den nemmeste is af frosne bananer og chokolade – halve  frosne bananer, dyppet i mørk chokolade og drysset med mandelflager.

Disse små bananis er en sundere variant af is, som er lavet af kun banan og chokolade og derefter toppet med lige det, som man bedst kan lide. Jeg synes selv de er perfekte her på de varme dage, hvor det er rart med en lille sød snack. Denne slags is har jeg faktisk blogget om én gang før, men jeg synes simpelthen det er så fin en idé, at jeg lige deler den med jer igen. Især jer der har små børn, vil nok kunne gøre små slikmunde glade med denne lille is.

bananis-3

Bananis

Bananis - den nemmeste is af frosne bananer og chokolade

5 fra 1 bedømmelse

(Tilberedningstid kan ændre sig ved justering)

Ingredienser

  • 3 bananer
  • 100 g chokolade
  • pynt: mandelflager (frysetørrede hindbær, lakridspulver, kokos, kakaopulver, hakkede peanuts.)

Sådan gør du

  • Halvver bananerne og kom en ispind i enden. Kom dem på et stykke bagepapir.
  • Kom bananerne i fryseren til de er helt frosne, ca. et par timer.
  • Smelt mørk chokolade over vandbad.
  • Dyp bananerne i chokoladen og læg dem på bagepapiret. Pynt dem med fx. mandelflager.
  • Chokoladen stivner med det samme, når bananerne er frosne. Hvis de ikke skal spises direkte, kommes de bare i fryseren igen på et stykke bagepapir.
Hvad synes du om opskriften?
5 fra 1 bedømmelse

(Jeg ville blive meget glad for en kommentar!)

Pin Del Print
Del dit resultat på IGOg tag mig endelig med @stinnagm, hvis du laver en af mine opskrifter! Vil elske at se hvad du får lavet!

bananis-4 bananis

Stinna

Stinna

Hej og velkommen til! Her på bloggen deler jeg opskrifter på vegetarisk mad og en masse sundere søde sager.

4 kommentarer

5 from 1 vote

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskriftsvurdering




  1. sådan is smager bare super godt, men de bedst hvis chokoladen ikke fryses da den nemt bliver grå hvis man fryser den.

  2. 5 stars
    Nøjagtigt som påskekagen er den her simpelthen så skøn også hvis jeg har nogle overmodne bananer tilovers bruger jeg dem til dine lækre banan is Jeg fryser som regel først de overmodne bananer og derefter smelter jeg skøn økologisk chokolade, fra Årstiderne.

    Det spiller ❤️