Tænd ovnen på 250g alm. ovn (over-og undervarme). Brug allerhelst en pizzasten eller et bagestål, hvis du har et. Ellers kan du sætte 2 bageplader oven på hinanden. Lad ovnen blive varm, mens pizzaerne laves.
Start med at lave dejen. Opløs gær i lunkent vand. Jeg bruger min røremaskine.
Tilsæt olivenolie, salt og hvedemel.
Lad dejen blive æltet i 10 minutter, til den er smidig. Den må ikke være for tør, men skal heller ikke klistre.
Kom lidt mel på et bord og hæld dejen derud. Form 6-7 små kugler af dejen. Sæt dem i et fad og lad dem hæve i 30 minutter under et fugtigt klæde.
Topping
Imens dejen hæver laves fyldet.
Skær løg i mindre stykker. Det hele skal i en foodprocessor, så du behøver ikke at hakke det fint.
Kom alle ingredienserne (pånær kikærter og fetaost) i en foodprocessor. Hvis din foodprocessor ikke er så stor, så kom lidt i ad gangen. Hak det hele sammen, så det får konsistens som på billedet. Det må ikke være for groft. Smag til med salt.
Kom fyldet i en skål. Kom fetaost og kikærter i foodprocessoren. Hak det godt sammen. Bland det i skålen med resten af fyldet.
Pizza
Kom mel på køkkenbordet.
Rul dejen tyndt ud - så tyndt du kan, uden at der går hul i den. Placer den udrullede dej på et stykke bagepapir på en bageplade.
Fordel et lag fyld på dejen.
Træk nu pizzaen over på den varme bageplade.
Bages i cirka 10 minutter. Hold øje med den, den skal være gylden.