Start med at lave 10 (eller 11) tsk. Nutella og placer det på et skærebræt beklædt med bagepapir. Kom det i fryseren et par timer - eller gerne natten over.
Cookiedej
Kom smør og brun farin i en gryde. Smelt det sammen, til smør er helt smeltet. Lad det køle af til stuetemperatur.
Tænd ovnen på 160 grader over-og undervarme.
Kom smørblandingen, sukker, æg, vaniljesukker, salt og natron i en skål. Pisk det sammen med en håndmixer.
Tilføj grofthakket mørk chokolade og vend det godt sammen. Sæt dejen på køl i 10 minutter.
Del dejen i 10 eller 11 kugler. Tryk hver kugle flad og placer 1 tsk. frossen Nutella i midten. Tryk dejen op omkring kuglen og sørg for, at dejen slutter helt tæt. Placer 5 kugler på en bageplade med bagepapir. De flyder en del ud, så sørg for at der er mellemrum mellem dem.
Bages i 18-20 minutter, alt efter hvor bløde du ønsker dem. Jeg har testet dem fra 15-20 minutter og i min ovn er de bedst ved 18 minutter, hvor de stadig er bløde i midten og sprøde i kanten. Fortsæt med de resterende kugler.
Lad dem køle helt af efter bagning.
Pynt
Pisk en glasur af æggehvide og flormelis. Fordel det på de afkølede cookies og pynt med grofthakkede påskeæg.