Hokkaidosuppe med røde linser, kokosmælk og karrypasta
Antal 4personer
Forb. tid: 10 minuttermin
Tilb. tid: 30 minuttermin
Ingredienser
1stk.hokkaido græskar
1stk.rødløg
3fedhvidløg
3tsk.rød karrypasta
½tsktørret koriander
1stk.dåse flåede tomater
1x1cmfrisk ingefær
1rød chili(mindre hvis du ikke ønsker en stærk suppe)
1,5dlrøde linser
1stk.dåse kokosmælk
salt(spar ikke på salt, græskar er ret sødt i smagen)
peber
saft af ½ citron
olie til stegning
Kokkens noter
Suppen kan sagtens fryses.
Tilberedning
Hak rødløg, hvidløg, ingefær og chili. Steg det i en gryde med olie. Det behøves ikke at blive hakket fint, da suppen skal blendes.
Kom karrypasta og koriander i.
Skær hokkaido-græskar i tern. Jeg beholdt skrællen på mit, men ellers tag skrællen af med en skarp kniv eller kartoffelskræller. Fjern kernerne med en ske - smid dem ikke væk, de kan ristes i ovnen og blive den lækreste snack.
Kom græskar i gryden og steg det 1 minut.
Kom de flåede tomater i og 5 dl vand.
Lad det koge til græskaret er næsten mørt.
Kom de røde linser i og lad dem koge ved.
Når græskaret er mørt, så blendes suppen.
Kom suppen tilbage i gryden og kom kokosmælk i.
Smag til med citron, salt og peber.
Jeg toppede suppen med yoghurt (vi brugte en variant med soja), soyaristede mandler og nigellafrø.