400gpasta + vand og salt (vi brugte en glutenfri pastavariant, men alle typer kan bruges)
Til saucen skal dette bruges:
2stk.røde peberfrugter
1stk.rødløg
4fedhvidløg
lidt frisk chili
olie til stegning
salt og peber
¼Lpiskefløde(jeg tror sagtens at man kan bruge soyafløde også)
30gparmesanost
Topping
frisk timian
evt. lidt kikærter stegt i lidt soyasauce
Tilberedning
Tæt ovnen på 200grader (varmluft).
Først laves det der skal i ovnen. Skær peberfrugt i store tern, halver cherrytomaterne og kom begge dele i et ovnfast fad sammen med revet hvidløg. Hæld olie over og drys med salt og peber. Bland det godt sammen og tilsæt frisk timian. Kom det i ovnen i 15 minutter.
Kog pastaen i en gryde/ dyb pande.Imens forberedes saucen. Skær peberfrugt, rødløg, hvidløg og chili i store stykker.
Kom lidt olie på en pande og tilsæt de skårne grøntsager. Steg dem i ca. 5 minuter og blend det derefter i en foodprocessor/blender. Kom evt. en smule vand ved.
Nu skal det hele samles i en stor pande. Kom pasta, den blendede sauce, de bagte grøntsager og fløde i en stor pande. Bland det hele sammen og tilsæt parmesanost.
Retten serveres med ekstra parmesanost og timian. Velbekomme.