2spsk.peanutbutter (jeg bruger en crunchy variant)
4-5spsk.vand
½stk.lime, saft heraf
1tsk. soyasauce
1lille klumpingefær, fintrevet
1fedhvidløg, finthakket / presset
lidt rød chili
Topping
saltede peanuts
friske koriander
Tilberedning
Start med at koge perlebyg i letsaltet vand. Det koges til de er møre, men stadig har noget bid.Imens snittes kål fint. Jeg brugte min foodprocessor, men man kan sagtens snitte det fint med en kniv. Kom det i en skål.Hak rødløg fint og kom det i skålen.
Kom edamamebønner i en skål og hæld lidt kogende vand over dem. Lad dem stå et øjeblik og hæld vandet fra. Tilsæt bønnerne til skålen med kål.
Nu skal dressingen laves. Kom alle ingredienserne i en skål, men start kun med lidt vand. Rør det rundt med en ske og tilsæt vand, til du har en dressing som ikke er for tyk, men stadig ikke vandet. Det kan godt lige tage lidt tid at røre peanutbutter ud. Alternativt kan du blande det i en minihakker. Smag til med soya.
Når perlespelt er færdigt, hældes der koldt vand over dem. Når de er kolde tilsættes de i skålen med salat. Hæld peanutbutterdressing ud over og bland det hele godt sammen.